Bemutató: Call of Duty

A Call of Duty az Activision játékkiadó first-person shooter (FPS), azaz belső nézetes lövöldözős játéka. Az első játék 2003-ban jelent meg, amit azóta már számtalan folytatás követett. A korábbi részek a II. világháborúban játszódtak, de az újabbak már a modern időkben (Modern Warfare), esetleg a jövőben (Infinite Warfare).

 

A Call of Duty League-ben ötfős csapatok harcolnak egymás ellen. A részletesebb szabályokat (például, hogy melyik pályán harcoljanak egymás ellen, meddig tartson egy játékmenet, hány kört kell megnyerni a végső győzelemhez) mind előre meghatározza a játék szervezője, de függ a választott pályától is, és attól, hogy éppen melyik játékkal játszanak.

 

A Call of Duty League megjelenése előtt többfajta játékmódban és többféle összetételben is játszották a játékot, pl. három-, négy-, öt-, hatfős csapatok játszottak és a játékmódok is többféle variációban jelentek meg, mint pl.: Uplink, Capture the Flag, Deathmatch, Hardpoint, Domination, Search and Destroy. Jelenleg három játékmódot játszanak a versenyszerűen űzött CoD League-ben: Hardpoint, Domination, Search and Destroy.

 

 

 

  • Search and Destroy: Egy támadó és egy védekező csapat küzd egymással. A védekezőcsapatnak meg kell védenie az A és a B állomást, hogy azt a támadócsapat fel ne robbantsa. A támadóknak vagy fel kell robbantaniuk a két állomás valamelyikét, vagy likvidálniuk a védekezőcsapatot. Ez a leggyakoribb játékmód a versenyeken, ami nagyon hasonló a CS:GO-hoz.
  • Hardpoint: A két csapatnak 3 semleges pontot (A, B, C) kell elfoglalnia és megtartania a pályán. Ahhoz, hogy egy ilyen pontot elfoglaljunk, a közelében kell maradnunk 10 másodpercig. Minél több játékos van egy pont körül, annál gyorsabban foglalja el azt az adott csapat. A pontot minden ellenséges erőtől meg kell tisztítani, mielőtt el lehetne foglalni. Ha egy pont már ellenséges kezekben van, akkor annak körzetének megtisztítása után 10 másodpercet kell várnunk a közelében, hogy semlegessé váljon, majd újabb 10 másodpercet, hogy elfoglaljuk azt a saját csapatunknak.
  • Domination: A játékterületen három kiépített - a taktikai térképen jelölt - eleinte semleges ún. Access Point található. Mindkét csapatnak a pontok foglalása, ill. biztosítása a célja. A semleges, még nem elfoglalt pontok LED fáklyái általában zöld színnel világítanak - jelezve semlegességüket. A játékosok feladata aktiválni a színükkel azonos fáklyát. Az aktiváláshoz minimum három játékos szükséges, ugyanis a fáklya színkódját három – a ponton található jelölt-nyomógombok együttes megnyomásával tudják átkapcsolni, ami egy pontot ér. A győztes az a csapat, amely a több pontot gyűjti.

 

Az e-sportban már 2010 előtt megvetette a lábát, a Call of Duty 4: Modern Warfare révén. Azóta a játék több folytatását is játsszák az e-sport ligákban. Először csak kisebb versenyeket rendeztek, később globális e-sport jelenséggé nőtte ki magát, köszönhetően az olyan rendezvényeknek, mint a Call of Duty Championship, a CoDcasting és a League Play. 2015-ös év végén jelentették be a már az egész világon jelen lévő e-sport bajnokságot az Activision szervezésében a Call of Duty World League-t, több mint 3 millió dollár összdíjazással. Itt két divíziót csináltak. A Pro Divisiont a profi, míg a Challenge Divisiont az amatőr csapatoknak hozták létre. A divíziók nyertesei vehetnek részt a Call of Duty Championshipen.

 

Idén 12 csapattal elindult a Call of Duty League, mely az Overwatch League mintájára egy franchise alapú liga, ráadásul itt már nem a Los Angeles-i Blizzard Arénában játszanak, hanem minden csapatnak van saját hazai stadionja. Egy-egy jó helyezés elérése akár 25 millió dollárt is érhet. 

< Vissza
Fokozd az élményt!

Az általad használt böngészőben jelenleg nincs engedélyezve a Javascript kódok futtatása, emiatt oldalunkat nem tudod teljes értékűen használni. Kérjük keresd böngésződben a Beállítások / Javascript menüpontot az engedélyezéshez vagy válts böngészőt, hogy részesülj a teljes élményből.

Ajánlott böngészők