Bemutató: Hearthstone

A Hearthstone egy online/offline játszható kártyajáték, amelyet a méltán híres Blizzard Entertainment fejlesztett ki. A kiadó nevéhez fűződik a Warcraft (1994) és a World of Warcraft (2004) is, ez utóbbi alapjában határozta meg az online játékok jövőjét. A felsorolt két játék azért fontos mert a Hearthstone készítői a Warcraft világát vették alapul, a benne lévő lényekkel, varázslatokkal. 2014 márciusában jelent meg hivatalosan a játék először Windowsra és MAC-re, majd ugyanazon év végén telefon applikáció formájában iOS- és Androidos-készülékekre.

 

Minden Hearthstone-mérkőzés egy az egy elleni küzdelmet jelent. Játszhatunk egy másik játékos ellen, vagy a gép ellen. A játék körökre osztott. A játékosok először hőst választanak valamelyik kasztból. Minden kasztnak megvan az erőssége és gyengesége, illetve a saját képessége. A játék célja az ellenfél hősének elpusztítása (30 életpontja van egy hősnek). Pénzfeldobás dönti el azt, hogy ki kezdi a játékot. A játék elején 3-3 lapot húznak a paklijukból a játékosok, illetve a második játékos húzhat még egy lapot, és kap egy bónusz kártyát, a The Coin-t (az érme, ami +1 manakristályt ér annak kijátszásának körében).

 

Minden kör elején a játékos húz egy kártyát a harminc lapos (több mint 2500 lapból választhatunk) előre összeállított paklijából. Maximum 10 lap lehet a játékos kezében. A köre alatt a játékos bármelyik kezében lévő lapját kijátszhatja, feltéve persze, hogy rendelkezik a hozzá szükséges manakristállyal. A kártyák segítségével lényeket küldhetünk harcba, varázsolhatunk, fegyvert használhatunk. A játékosok minden egyes körben eggyel több manát kapnak, amíg el nem érik a maximális 10 manát (10 kör). Amikor egy játékos minden akcióját kijátszotta, amit szeretett volna, akkor az End Turn (kör vége) gombra kattintva fejezi be a körét. Fontos, hogy a fel nem használt manakristályok nem vihetők át a következő körre! Minden egyes kör 75 másodpercig tart, ennyi ideje van a játékosnak az akciói végrehajtására, ennek leteltével automatikusan a másik játékos következik. Ha elfogy a kártyapaklink (Fatigue), az nem jelenti a játék végét, viszont azonnal 1 pontnyi sebzést szenved el a hősünk, majd minden további alkalommal, amikor nem tudunk húzni +1-gyel több életet (2, 3, 4, és így tovább) veszít el a hősünk.

 

 

 

 

Kasztok: Demon Hunter (démonvadász), Druid (druida), Hunter (vadász), Mage (mágus), Paladin (paplovag), Priest (pap), Rogue (zsivány), Shaman (sámán), Warlock (varázsló), Warrior (harcos).

 

Kártyák: Négy fajtájuk van. Minden kártya bal felső sarkában fel van tüntetve az, hogy az adott lap mennyi manakristályba kerül.

 

1. Minion (lény): sebzéssel (bal alsó sarkán), ill. életponttal bír (jobb alsó sarok), az életre keltett lények a hősünk oldalán indulnak harcba a csatamezőn az ellenfél lényei vagy hőse ellen. A leggyakrabban előforduló lap.

 

2. Spell (varázslat): ált. egyszeri hatással bír, amelynek leírása fel van tüntetve a kártyán. A második leggyakoribb lap.

 

3. Weapon (fegyver): sebzéssel (bal alsó sarkán), ill. tartóssággal bír (jobb alsó sarok). Egy hősnek csak egy fegyver adható. Ha újat adunk neki, azzal megsemmisül a régi. Használatával a fegyver sebzést okoz, ám eggyel csökken a tartóssága. Ha ez nullára csökken, akkor tönkremegy a fegyver. Minden kaszt használhatja őket, de a legideálisabb hatásuk a zsivány, a paplovag és a harcos kasztokkal érhető el.

 

4. Hero (hős): páncéllal (jobba alsó sarkán) bír, mely védelmet ad a hősnek. A legritkábban előforduló lap.

 

Az első hivatalos e-sport Hearthstone-versenyt a 2013-as BlizzConon tartották, melyen a megjelenés előtti béta verzióval rendelkező legjobb 8 játékos mérethette meg magát. Majd ezt követő évi BlizzConon rendezték meg az addigi legnagyobb pénznyereményű tornát (250.000 dollár összdíjazás) melyre regionális döntők után volt lehetőség eljutni. E torna utódja lett később a játék hivatalos világbajnoki tornája is, ezen az első (nem hivatalos) győztes James "Firebat” Kostesich lett 2014-ben. 2015-ben az egyik legjobban fejlődő e-sportnak nevezték ki és az Nvidia megalapította a saját bajnokságát. Ugyanebben az évben került megrendezésre az első hivatalos világbajnokság, melyre a négy régió (Európa, Amerika, Kína, Ázsia többi része), négy legjobb játékosa kapott meghívást. Ebben az évben a svéd Sebastian ”Ostkaka” Engwall nyerte meg a vb-t. 2016-ban négy szezonra osztották az évet, és miden szezonban volt egy-egy major-tornája a három nagy e-sport-klubnak (Kyoto esports, StriveWire, Zotac). Ezen tornák győztesi (12) és négy kínai játékos kvalifikált  a vb-re. A 2016-os vb-t Pavel ”Pavel” Beltukov lett. 2017-ben a taiwani Chen ”tom60229” Wei Lin, míg 2018-ban a norvég Casper ”Hunterace” Notto nyerte a vb-t. 2019-ben első női világbajnokként a kinai Xiaomeng ”VKLioooon” Li győzött, aki 200.000 dolláros főnyereménnyel lett gazdagabb.

< Vissza
Fokozd az élményt!

Az általad használt böngészőben jelenleg nincs engedélyezve a Javascript kódok futtatása, emiatt oldalunkat nem tudod teljes értékűen használni. Kérjük keresd böngésződben a Beállítások / Javascript menüpontot az engedélyezéshez vagy válts böngészőt, hogy részesülj a teljes élményből.

Ajánlott böngészők